Algemene Voorwaarden

Leveringsvoorwaarden

Door gebruik van deze website en de registratie gaat u akkoord met onderstaande voorwaarden:

Aansprakelijkheid / Overeenkomst

 

De verkoopovereenkomst wordt aangegaan tussen de klant en Snarenshop.nl.

Prijsstelling

Alle prijzen vermeld op de site zijn inclusief BTW Prijs-, valuta-, model- en uitvoeringswijzigingen, alsmede typefouten zijn voorbehouden. Snarenshop.nl behoudt zich het recht voor om een order te weigeren of in overleg met de klant aan te passen. De prijs die vermeld staat op het moment van de bestelling is de prijs die betaald dient te worden. Prijswijzigingen zijn niet van toepassing op reeds bestelde artikelen.

Verzending en levering

Wij leveren een groot aantal artikelen uit voorraad. Artikelen worden uitsluitend afgeleverd binnen Nederland en België. Mits voorradig worden artikelen die op werkdagen vóór 16.00 uur besteld worden doorgaans de volgende werkdag geleverd nadat de betaling is ontvangen. Voor bestellingen naar andere landen dan Nederland, België en Duitsland kunnen extra verzendkosten worden berekend. Snarenshop neemt in dit geval contact op voor de order verwerkt wordt.

Indien een artikel tijdelijk niet in voorraad is staat dit aangegeven bij het artikel in de webshop. Doorgaans is de levertijd dan 1 tot 2 weken. Het is mogelijk dat het moment van bestellen en voorraad mutaties op de webshop elkaar kruisen. Indien Snarenshop het artikel niet binnen 3 weken kan leveren heeft de klant recht op restitutie van het aankoopbedrag van het artikel wat niet leverbaar is. Om een bestelling te retourneren stuur je een email naar sales@snarenshop.nl. Na ontvangst van de goederen wordt het bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort.

Bestellingen worden verstuurd via PostNL.

Bestellingen boven €70,- worden gratis verzonden. Voor bestellingen onder €70,- worden € 6,95 (verzend)kosten berekend indien het een standaard pakketzending betreft. Voor briefpost zendingen gelden tarieven van € 2,95 of  € 3,95 voor zwaardere PostNL enveloppen. Er wordt €4,95 berekend voor traceerbare brievenbuspakketten.

Indien door toedoen van de klant een aflevering niet plaats kan vinden, bijvoorbeeld door het opgeven van een verkeerd adres door de klant of het niet thuis zijn van de klant op het afgesproken tijdstip, worden de volledige verzendkosten verhaald op de klant. De zending wordt verzonden naar het adres dat bij de bestelling is opgegeven en goedgekeurd.

Indien de klant een zending aan de deur weigert zonder aantoonbare communicatie met Snarenshop, worden de volledige verzendkosten verhaald op de klant.

De klant  zal de goederen bij aflevering onmiddellijk controleren en zich overtuigen van de staat waarin de goederen verkeren. Reclames met betrekking tot de staat van de afgeleverde goederen dienen direct en schriftelijk te worden gedaan, doch uiterlijk binnen 7 dagen na aflevering. Daarna vervalt het recht op reclame.

Betaling

Alle bestellingen moeten vooruit betaald worden via bankoverschrijving, of online via iDEAL, VISA- of Mastercard, Bancontact/Mister Cash of Sofort Banking. Rembours zendingen zijn niet mogelijk.

Afkoelingsperiode

Na ontvangst van het product heeft de klant een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te ruilen of te retourneren.

De klant dient dit binnen 14 dagen schriftelijk (via e-mail) te melden. Na deze melding heeft de klant 14 dagen om het product onbeschadigd, compleet, ongeopend en ongebruikt terug te sturen. Daarbij draagt de klant de kosten en het risico van de retourzending. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn, dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is!

Het aankoopbedrag wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product weer via de bank aan de klant terugbetaald.

Retourzendingen

Indien na e-mail overleg is afgesproken dat een set snaren door Snarenshop wordt omgeruild, dan zijn de kosten voor het verzenden van de snaren van de klant naar Snarenshop toe voor rekening van de klant. De retourzending van Snarenshop naar de klant zijn dan voor rekening van Snarenshop.

Indien een klant desondanks een retourzending ongefrankeerd opstuurt naar Snarenshop, dan wordt deze onherroepelijk geweigerd. De zending wordt vervolgens ongefrankeerd retour afzender gestuurd.

Retourzendingen kunnen (uitsluitend gefrankeerd) verstuurd worden naar:

Snarenshop.nl
Argon 15 H
4751 XC Oud Gastel
telefoon: 0165-395195
email: sales@snarenshop.nl

Annulering van een bestelling

Indien een bestelling voor verzending geannuleerd wordt brengen wij geen annuleringskosten in rekening. Is een bestelling echter al verzonden, dan worden de gemaakte verzendkosten volledig in rekening gebracht aan de klant.

Orderstatus

De klant wordt via e-mail op de hoogte gehouden over de status van de bestelling. Tevens kan de klant inloggen om de status van de order te volgen. Mocht de klant specifieke vragen hebben over de orderstatus of geschatte levertijd, dan kunnen die gesteld worden via e-mail adres sales@snarenshop.nl

Het bestellen van artikelen die niet op de site voorkomen

De klant kan voor producten die niet voorkomen op de website uitsluitend via e-mail een offerte aanvragen. In veel gevallen kunnen wij het betreffende artikel alsnog leveren.

Privacyverklaring

Snarenshop gebruikt uw klantgegevens uitsluitend ten behoeve van het doel waarvoor u ze verstrekt hebt: het zo goed mogelijk verwerken van uw orders. Snarenshop verstrekt uw persoonlijke gegevens en uw e-mail adres niet aan derden, tenzij met uw uitdrukkelijke toestemming. U kunt u uw eigen gegevens inzien en wijzigen door in te loggen met uw emailadres en wachtwoord welke u per email ontvangt bij registratie. Bij de registratie kunt u aangeven of u een periodieke nieuwsbrief wilt ontvangen met aanbiedingen en productnieuws. Onderaan de nieuwsbrief kunt u zich desgewenst uitschrijven.

Heeft u vragen over een bestelling neem dan contact op met sales@snarenshop.nl

 

Klachtenbemiddeling


Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

 

Wet "kopen op afstand"

 

Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Consumenten hebben daarmee een sterkere rechtspositie als het gaat om bijvoorbeeld kopen via Internet. Hieronder vindt u informatie over de wet 'Kopen op Afstand'. Wij adviseren u om dit aandachtig door te lezen, zodat hier geen onduidelijkheden over ontstaan. Ter verduidelijking van de tekst, worden de begrippen ‘consument’ en ‘verkoper’ gebruikt in plaats van 'u' en 'wij'.

Wat is een overeenkomst op afstand?

Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is bijvoorbeeld sprake als de consument iets via Internet of bij een postorderbedrijf bestelt.

Belangrijke uitbreidingen rechten consumenten

Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. Het product moet wel onbeschadigd zijn, in de originele verpakking (onbeschadigd) en compleet met toebehoren en accessoires (onbeschadigd) worden geretourneerd.

Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd (bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening), wordt de financieringsovereenkomst door de verkoper ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode. De kosten die door de financieringsmaatschappij in rekening zijn gebracht, zijn voor rekening van de consument.

Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt echter niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.

Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, moet de verkoper binnen 30 dagen, het betaalde bedrag terug betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet bij:

Speciaal voor de consument bestelde of gemaakte artikelen die de verkoper normaliter niet in het assortiment voert.



Dit wordt op voorhand kenbaar gemaakt;
Cd-roms en software waarvan de verzegeling is verbroken;

De extra plichten van de verkoper
De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:
1. Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
2. De belangrijkste kenmerken van het product;
3. De prijs van het product (inclusief alle belastingen);
4. De kosten van aflevering (indien van toepassing);
5. Wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand;
6. Het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
7. De eventuele geldigheidsduur van het aanbod;
8. De minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement voor mobiele telefonie.

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
1. De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode. Dit gebeurt altijd schriftelijk;
2. Het bezoekadres van de leverancier;
3. Gegevens omtrent eventuele garantie.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 14 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.

De wet 'bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten' (wetsvoorstel 26 861) is de implementatie van de Europese richtlijn 97/7/EG.

NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en regelmatig aanbiedingen van ons ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!